Експерти оцінили репутацію операторів зв’язку

08.04.2025

Під час Міжнародного форуму PRNext’25 журі нагородило переможців Рейтингу якості управління корпоративною репутацією «Репутаційні АКТИВісти». У телекомунікаційній галузі переможцями стали “Київстар” серед мобільних операторів та Vega – серед фіксованих.

Результати рейтингу у телекомі

Київстар в опитуваннях експертів набрав 192 бали. За ним ідуть lifecell (183) та Vodafone (180). Інтертелеком майже припинив свою активну PR діяльність, а ТриМоб є підрозділом Укртелекому і теж не відзначається активністю на ринку, про що свідчать їх низькі показники.

Результати рейтингу у телекомі

Серед операторів фіксованого зв’язку лідирує Vega, яка входить у группу Vodafone, з показником ще вище, ніж у Київстар, – 195 балів. На другому місці Ланет Нетворк (185), на третьому – “Датагруп Воля” (174).  “Домашній інтернет” Київстара опинився на 4 місці (161), а замикає Топ-5 Укртелеком (156).

Результати рейтингу у телекомі

“Зв’язок – це те, що ми не помічаємо, коли він є, і те, без чого ми просто не можемо, коли він зникає. Наша компанія впроваджує технології, що дозволяють нашим абонентам залишатися онлайн навіть під час довготривалих знеструмлень, і ми розповідаємо, що і, головне, хто саме стоїть за цією надійністю”, – каже Інна Гальчинська, керівниця відділу корпоративних комунікацій Vega.

На церемонії нагородження вона заявила, що розділяє нагороду з усією командою Vega, особливо — з технічними фахівцями, адже зараз вони не лише забезпечують роботу мережі, а й навчилися відверто розповідати про свою щоденну працю. І вона вважає це спільною відзнакою з командою комунікаційників Vodafone Україна. Адже разом компанії вибудовують довіру українців до сучасного, енергоефективного інтернет-доступу за технологією GPON.

“Завдяки цьому ми можемо краще демонструвати українцям, що безперебійний інтернет-доступ у їхніх домівках та офісах у надійних руках. У руках людей, які вже неодноразово довели, що можуть тримати зв’язок понад 100 годин навіть у найскладніших умовах вимушених блекаутів”, – додає Гальчинська.

Інна Гальчинська, керівниця відділу корпоративних комунікацій Vega

Репутація оператора

“Репутація – стратегічний актив, що впливає на успіх у бізнесі та стійкість компанії. Ми дотримуємося комплексного підходу до розвитку та захисту репутації. Основа – проактивність: діалог зі стейкхолдерами, інформування клієнтів, партнерів і суспільства. Чіткі алгоритми дозволяють ефективно реагувати на кризи, команда готова до оперативних дій для мінімізації репутаційних ризиків”, – каже Олеся Оленицька, директорка з корпоративних зв’язків компанії «Київстар».

За її словами, ефективно керувати репутацією допомагають прозора корпоративна політика та системний підхід у КСВ-проектах. Сьогодні для Київстара першочерговими є масштабні благодійні та волонтерські проєкти на підтримку Сил оборони, медичних установ, освіти, сприяння розвитку цифрової інфраструктури тощо.

“Воєнні реалії змінили український бізнес. Він став відкритішим для суспільства, в комунікаціях зосереджується на стійкості, сталому розвитку та цифровій безпеці. Суттєво зросла роль внутрішніх комунікацій: ефективна взаємодія всередині компанії – опора її репутаційного капіталу для зовнішніх стейкхолдерів”, – зазначає Оленицька.

На її думку, власники та топменеджмент як лідери бізнесу відіграють ключову роль у побудові та зміцненні репутації компанії. Вони своїм прикладом формують корпоративну культуру та є амбасадорами цінностей, транслюючи їх внутрішнім командам і широким аудиторіям назовні. Іхня залученість у комунікації забезпечує відкритий діалог з усіма зацікавленими сторонами, прозорість рішень, підтримку з боку команд.

Олеся Оленицька, директорка з корпоративних зв'язків компанії «Київстар»

Репутаційний капітал

Щодо тенденцій – у репутаційному менеджменті продовжать закріплюватися та розвиватися такі тренди, як фокус на реалізації гуманітарних проєктів і впровадження ШІ-інструментів для аналізу суспільної думки. Ефективний напрям діяльності – формування довгострокових партнерств із громадськими організаціями, бізнес-спільнотами та державою для реалізації масштабних суспільно важливих ініціатив.

Олеся Оленицька вважає, що розвивати репутаційний капітал допомагають:

  • Чесність і прозорість. Довіра вибудовується на відкритості та відповідальності.
  • Інвестиції в реальні дії. Сильна репутація ґрунтується на конкретних результатах, а не на комунікації намірів.
  • Гнучка реакція на виклики. Ризики виникають миттєво, тому план дій завжди має бути напоготові.
  • Розвиток корпоративної культури. Команда є найціннішою для будь-якого бізнесу і найкращим амбасадором бренда, тому в пріоритеті її залученість.

Олена Шрамко, заступниця генерального директора з корпоративних комунікацій Укртелеком

Ключові пріоритети для операторів

“Під час війни ключовими пріоритетами для компанії стали: безпека працівників, підтримка ЗСУ, стабільність телеком-сервісів для критичної інфраструктури, державних органів, соціальних установ, а також масштабне відновлення та розвиток мережі”, – каже Олена Шрамко, PR-директорка Укртелеком.

Навіть у складних умовах оператор продовжує будувати оптичну інфраструктуру: в 2024 році прокладено понад 7000 км волоконно-оптичного кабелю, зокрема в Сумській, Чернігівській, Запорізькій, Харківській, Миколаївській і Херсонській областях.

“Ми не лише підтримуємо мережу, але й інвестуємо в її розвиток. Енергонезалежний інтернет стає критично важливим як для домашнього користування, так і для бізнесу.”, – зазначає Шрамко.

За її словами, сьогодні ефективний репутаційний менеджмент неможливий без якісних комунікацій. Компанія використовує різні канали для взаємодії з клієнтами та партнерами: телефонію, соціальні мережі, чатботи, медіаплатформи, заходи, пряме спілкування. При цьому адаптує контент відповідно до сучасних тенденцій: робить його лаконічнішим, динамічнішим, доступнішим.

“Сьогодні репутація формується не лише завдяки публічним заявам, а передусім завдяки реальним діям. Вона залежить від кожного співробітника компанії – від топменеджменту до операторів контакт-центру. І найголовніше: репутація це не те, що ми говоримо про себе, а те, що про нас говорять інші. Тому ключовий принцип Укртелекому — діяти відповідно до своїх цінностей щодня”, – додає Олена Шрамко.

expert.com.ua