Алла Стрижеус

Репутація – це та річ, яку важко виміряти абсолютними показниками, проте її вважають неодмінним атрибутом успішної компанії.

Як показав досвід кількох відомих агрохолдингів України, звітність в частині прибутку та матеріальних активів може бути вигадана. А високий рівень корупції, державні перешкоди та відсутність механізму гарантій прав і захисту інтересів інвестора, впевненості не додають. Тому репутація агрокомпанії наразі майже головний критерій, за яким її оцінює інвестор.

Навряд чи хтось продасть вам якісні насіння чи ЗЗР, якщо у вас за плечима історія з неповерненням коштів за них іншим компаніям. Вітчизняний АПК – тісний світ, де чутки поширюються швидше за хмари під час бурі.

Справді не всі компанії в Україні можуть похвалитися системним внутрішнім підходом до формування репутації на ринку. Проте ті, хто хочуть мати позитивну репутаційну історію, мають посилювати присутність у медійному просторі, демонструвати соціальні заходи, уникати «брудних» історій, але перш за все намагатися надавати якісні продукти та послуги.

Потрібно пам`ятати одну аксіому, що репутація країни і галузі безпосередньо залежить від сукупності кредитних історій компаній, які в свою чергу формують підстави для підвищення інвестиційних рейтингів країни, тим самим сприяють збільшенню довіри з боку інвесторів.